Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Vår förskola

Förskolan Aspen är Haninges äldsta förskola och öppnades 1967. Aspen har sex avdelningar där en av våra avdelningar är Nattugglan, som är Haninge kommuns enda avdelning för omsorg på obekväm arbetstid, så kallad nattis. Aspen ligger centralt i Handen har nära till kommunikationer men samtidigt endast ett stenkast från den grönskande naturen vid Rudan, härliga lekparker och kulturhuset med bibliotek. Förskolan Aspen tillhör Handens förskoleområde tillsammans med Eken, Hasseln, Kastanjen, Hasseln, Syrenen, Tallen och Finska förskolan Kantele samt Nattugglan och Öppna förskolan.

Förskolans fasad. Förskolans fasad. Foto: Claudia Fried

På Aspen vill vi att barn, föräldrar och personal är delaktiga och medverkar till att var och en får tilltro till sin egen förmåga, och att olikheter har ett värde – för då kan vi lära av varandra.

På Aspen är miljön utmanande och inspirerande med engagerade pedagoger som ser och skapar möjligheter och trygghet.

På Aspen ska barnen uppleva att de kan erövra världen

Senast uppdaterad: 13 november 2023