Hej! Du använder en gammal webbläsare

Omsorg på kvällar, nätter och helger

Haninge Kommun kan nu erbjuda dig som behöver omsorg på obekväma arbetstider en lugn och trygg nattöppen barnomsorg i kommunalt regi för dina barn. Från 1 januari har Nattugglan även öppet röda dagar och storhelger.

Foto: Mostphotos

Avdelningen Nattugglan ligger på förskolan Aspen, Eskilsvägen 2, i centrala Handen och tar emot barn i åldrarna 1-10 år.

På Nattugglan äter barnen middag tillsammans med pedagogerna, har läxläsning och sagostund innan de går och sover i sin egen säng.

På helgerna har vi självklart fredagsmys och gör trevliga saker med barnen.

Nattugglan har öppet från ca. kl. 18.00–06.30 på vardagar.

På helger har vi öppet från fredag kl. 18 till måndag kl. 06.30. Dessa tider gäller även på storhelger och röda dagar.

Kostnaden för nattis ryms inom reglerna för maxtaxan.

För mer information om verksamheten samt hur du söker omsorg kontakta

Helene Haist, handläggare

helene.haist@haninge.se

Gith Finnsson, förskolechef

gith.finnsson@haninge.se

Du kan även gå in på Haninge kommuns hemsida www.haninge.se/forskola-och-skola/ och läsa mer om denna verksamhet.

Senast uppdaterad: 7 februari 2019